هوشمند سازی مراکز خرید
وضعیت فروشگاهها و مراکز خرید درسال 2029 طوری خواهد شد که مشتریان حتی در مغازه های کوچک , بدون تبادل پول نقد اقدام به خرید می نمایند.سیستم های اتوماتیک و هوشمند مراکز تجاری باعث شده که افراد بدون تعامل فیزیکی تنها با یک بررسی کوچک خرید نمایند.
تصاویر اجناس به صورت اسکن شده از پشت ویترین عبور داده می شود و مشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب می کند. شناسنایی مشتری اجناس خاص , از طریق چیپ های موجود در کارت اعتباری یا پیش پرداختی که توسط ماشین های هوشمند که در خارج از فروشگاه انجام داده است , انجام می شود. سپس معامله اجناس از طریق اینترنت انجام می شود. این سیستم خرید موجب صرفه جویی در وقت , امنیت بیشتر در خرید و عدم نیاز به کارمند فروش و در نتیجه کاهش هزینه برای صاحب فروشگاه می گردد.
علاوه بر روش بالایی مشتری می تواند از فضای واقعی فروشگاه نیز برای انتخاب کالا استفاده کند. لیستی از کالاها که برروی تلفن همراه نمایش داده میشود میتواند مشتری را به سمت راهرو و قفسه کالای موردنظر راهنمایی کند.کاربران این تکنولوژی می توانند از فناوری نمایش راهنما برروی عینک های مخصوص نیز استفاده کنند.
دیدگاه خود را بیان کنید.